Navodila za program Davčna blagajna

Namestitev programa

Program morate najprej prenesti z naše spletne strani: kliknite tukaj za prenos. Po končanem prenosu zaženite namestitev - ime datoteke z namestitvijo, ki ste jo pravkar prenesli, je "Blagajna-namestitev". Če vam sistem javi, da je Windows zaščitil vaš računalnik in vam ne pusti namestitve, sledite tem navodilom (kliknite tukaj).
Po namestitvi lahko program zaženete iz namizja ali menija start.

 

Namestitev certifikata

Certifikat lahko pridobite preko sistema eDavki. Postopek pridobitve certifikata oziroma namenskega potrdila za izdajanje davčno potrjenih računov si lahko preberete na uradnih straneh aplikacije eDavki. Navodila so tukaj (PDF).

Ko ste certifikat prevzeli in ga imate shranjenega na računalniku, ga morate uvoziti v sistem. Navodila za uvoz so objavljena tukaj, na uradni strani SI-TRUSTa in se razlikujejo glede na vaš brskalnik - kliknite za navodila za Google Chrome ali Internet Explorer. Uporabiti morate enega od teh dveh, saj Firefox ne uvozi certifikata v sistem, ampak v svojo lastno shrambo.

Ko ste certifikat uspešno uvozili, odprite naš program Blagajna, iz glavnega menija izberite Program Nastavitve. Odprite drugi zavihek - Podatki za FURS, nato kliknite gumb "Izberi certifikat za podpisovanje računov". Odprlo se bo sistemsko okno, kjer lahko izberete certifikat za podpisovanje, ki ste ga prejeli in namestili.

 

Nakup licence

Licenco naročite tako, da najprej namestite program, nato odprete meni Pomoč Registracija. Odpre se okno za naročilo licence, kjer izpolnite obrazec in kliknete gumb "Pošlji naročilo!". Prosimo, vpišite pravilne podatke, saj bo račun izdan na te podatke, licenco pa vam bomo poslali na vpisan e-poštni naslov.

V kratkem (ponavadi nekaj minut, izjemoma naslednji dan) boste po e-pošti na vpisani naslov prejeli ponudbo za licenco. Takoj, ko ponudbo poravnate, vam bomo po e-pošti poslali vašo licenco ter račun.

Ko prejmete licenco, odprite program Blagajna, odprite meni Pomoč Registracija in izberite drugi zavihek, "Registracija". Tukaj točno prepišite podatke, kot so navedeni na licenci, ki ste jo prejeli - naziv in licenčno šifro. Prosimo, pazite na velike/male črke in vse druge znake. Kliknite gumb "Registriraj" in če ste pravilno vpisali podatke, je vaš program uspešno licenciran.

Mimogrede, program lahko preizkusite tudi brez licence - delujejo vse funkcije, le da lahko izdate največ deset računov.

 

Osnovne nastavitve

Po namestitvi, preden začnete izdajati račune, je potrebno nekaj nujnih nastavitev. Odprite meni Program Nastavitve.

V prvem zavihku "Splošne nastavitve" vpišite vaš naziv podjetja in podatke, ki jih želite prikazati na računu v zgornjem desnem kotu. Izpolnite tudi ostala okna - privzet kraj, kjer izdajate račune in dodatno izjavo (če želite, je lahko prazna). Popravite še tekst v nogi računa, kjer ponavadi vpišete vaše podatke o podjetju in transakcijskem računu. Če želite, lahko na račun dodate sliko oziroma logo vašega podjetja - prikazan bo na vrhu računa v levem kotu.
Če ste davčni zavezanec oziroma če želite, da vam program izračunava davke, potem obkljukajte možnost "Sem davčni zavezanec", v nasprotnem primeru jo izklopite - Tako bo davčna stopnja vedno privzeto 0, davki pa se ne bodo izračunavali in prikazovali. Vpišite še vaš TRR ter privzeto kodo namena. Izberite tudi vaš tiskalnik in možnost tiskanja. Če imate klasičen A4 tiskalnik, ga izberite v polju A4, POS tiskalniček pa izberite v polju POS. Če želite tiskati v PDF, predlagamo namestitev programa Bullzip PDF Printer, ki ga po namestitvi izberete kot PDF tiskalnik.

V drugem zavihku nastavitev izberite certifikat za podpisovanje računov ter vpišite šifro blagajne in vašo davčno številko. Poslovni prostostor pa morate pred prvim izdajanjem računov prijaviti. Vpišite vse podatke o poslovnem prostoru in kliknite gumb "Prijavi poslovni prostor". Pazite, da kljukica "Trajno ZAPRI" NI vklopljena!

Ostale nastavitve niso obvezne, blagajna je pripravljena za uporabo.

 

Avtorske pravice (Copyright) © 2008 - 2021 Alinet računalniške storitve.